Privacy

Iedere cliŽnt die wordt ingeschreven heeft vanaf het intakegesprek een eigen dossier. Dit dossier bestaat uit twee delen:


1. papieren dossier
2. digitaal dossier


Het papieren dossier bestaat uit:


  1. voorblad met belangrijke gegevens zoals naam, geboortedatum, huisarts en overzicht data gesprekscontacten, als mede de handtekening van de cliŽnt dat hij akkoord gaat met de regels van de praktijk; ook geeft de cliŽnt op dit formulier al dan niet toestemming voor het uitwisselen van informatie met de huisarts

  2. brieven van en eventueel aan verwijzers, bedrijfsartsen ( dit gebeurt alleen als de cliŽnt hier uitdrukkelijk toestemming voor heeft gegeven)

  3. verslagen van de intake en gesprekscontacten

  4. uitslagen van testen die zijn afgenomen


Het digitale dossier bestaat uit:


  1. verslagen van intake en gesprekscontacten

  2. brieven aan verwijzers of bedrijfsartsen


Inzage:


De cliŽnt heeft het recht om de gegevens die verzameld zijn in het kader van de intake en de behandeling in te zien.


Informatie aan derden:


Gezien het feit dat er door de huisarts en ons een diagnose moet worden ingevuld en er cliŽnten zijn die niet willen dat de gegevens over hen bij de huisarts bekend worden, is het mogelijk om geen toestemming te geven voor informatie aan de huisarts. Ook is het mogelijk om niet mee te werken aan het geanonimiseerd door geven van informatie aan de overheid i.v.m. het maken van beleid. Ik zal u dan vragen daar een formulier voor te ondertekenen.